مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

معرفی و خصوصیات ماهی کپور علفخوار

در مورد ماهی کپور علفخوار بیش تر بدانید

انواع ماهی کپور در مطلب زیر معرفی شده اند و بیش ترین مبحث این مطلب در مورد خصوصیات ماهی کپور علفخوار می باشد. با مطالعه می توانید اطلاعات بیش تری کسب نمایید.
ابتدا در مورد ماهی کپور و مشخصات مربوط به آن صحبت می شود و شما می توانید بیش تر با این ماهی آشنا شوید. ماهی کپور گونه ای از ماهی های شمال خزر می باشد که از بدنی با فلس های درشت تشکیل شده است. این ماهی از یک باله پشتی ممتد برخوردار است و دهان آن به صورت کشو بیرون آمده است. زیستگاه ماهی کپور در کشور ایران در رودخانه تجن و دریای خزر می باشد و البته این ماهی می تواند در حوضه های آبریز نیز زندگی کند. ماهی کپور در انواع مختلفی یافت می شوند که از جمله آن ها کپور معمولی، علفخوار یا آمور، زردپر، سیم، کاراس، سرگنده و نقره ای اشاره کرد. ماهیان کپور از ماهی های دیگر تغذیه می کنند و البته به جز ماهی های دریایی می توانند از لارو حشرات و کرم ها نیز تغذیه کنند. بیش ترین پرورش این ماهی در کشور چین صورت می گیرد و امروزه در قسمت های جنوبی چون خوزستان نیز شاهد پرورش این ماهی می باشیم.

در مورد ماهی کپور علفخوار بیش تر بدانید

ماهی کپور علفخوار یکی از عمده ماهیان کپور که از گیاهان تغذیه می کند و در آب های شیرین با رشد خوبی همراه می باشد. زیستگاه اصلی این ماهی در شرق آسیا می باشد و همچنین در سیبری و چین نیز دیده شده است. البته به دلیل این که این ماهی از گیاهان تغذیه می کند می تواند عملیات خرابکارانه ای را انجام دهد و همچنین می توان گفت که این ماهی بسیار شبیه به ماهی سفید است و از این جهت ماهی کپور علفخواررا ماهی سفید پرورشی نیز می نامند.
کپور علفخوار
از نظر شکل ظاهری ماهی کپور آمور یا علفخوار از طولی برابر با ۱۰۰ سانتی متر و وزنی حدود ۳۲ کیلوگرم برخوردار می باشند و همانطور که در تصویر دیده می شود بدن این ماهی دایره ای است و از فلس های متراکمی برخوردار می باشد. عمده غذای این ماهی گیاهان آبزی است و البته می تواند از سخت پوستان نیز تغذیه نماید. بهترین پرورش این ماهی با ماهیان هم نوع خود از جمله کپور نقره ای، سرگنده و معمولی می باشد و این ماهی می تواند در محیط های گل آلود نیز زندگی خوبی داشته باشد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید