مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

لیست ماهی کپور و ویژگی های آن

لیست ماهی کپور

در مطلب زیر لیست انواع ماهی کپور آمده است و البته در مورد ویژگی های هر کدام از ماهی ها مطالبی گفته شده و شما می توانید بیش تر در مورد آن ها بدانید.
یکی از بزرگترین خانواده ماهیان در جهان، کپور ماهیان می باشد و البته این ماهی از فلس های بسیار درشتی برخوردار است و باله پشتی ممتدی این ماهی یکی از ویژگی های منحصر به فردی آن است. ماهی کپور بیش تر در رودخانه تجن و دریای خزر یافت می شود و البته بهتر است بدانید از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند و بهترین غذا برای این ماهی سخت پوستان، نوزاد حشرات و تخم ماهیان می باشد. این ماهی در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به ماش ماهی، کاراس، سیمف باربوس، معمولی، سرگنده، فیتوفاگ و علفخوار اشاره کرد.

لیست ماهی کپور

ماهی کپور معمولی: این ماهی از پشتی مانند کمان برخوردار است و دارای یک باله پشتی بسیار بلندی می باشد که فلس های درشت این ماهی در تصویر نیز دیده می شود. رنگ ماهی کپور معمولی، خاکستری تیره یا قهوه ای مایل به طلایی می باشد و بخش پایینی این ماهی از باله قرمزی برخوردار است. این ماهی از همه نوع مواد غذایی مصرف می کند ولی بیش ترین تغذیه این ماهی لارو ها می باشند. کفزی خوار بودن این ماهی یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

معمولی

ماهی کپور علفخوار: بدن ماهی آمور یا علفخوار دوکی شکل بوده و از فلس های درشتی برخوردار است. البته این ماهی از بدنی با رنگ خاکستری برخوردار است و از پلانکتون های جانوری نیز مصرف می کند. البته این ماهی زمانی که رشد می کند می تواند از گیاهان آبزی نیز برای تغذیه استفاده کند.

علفخوار

ماهی کپور فیتوفاگ یا نقره ای: این ماهی همانند ماهی های دیگر دارای بدنی فشرده و رنگ سفید مایل به نقره ای می باشد. عمده ترین غذا برای تغذیه این ماهی ها پلانکتون های گیاهی است و البته این ماهیان از جمله فیلتر کنندگان محسوب می شوند. بهترین روش تولید و پرورش این ماهی در استخر های خاکی است.

نقره ای

ماهی کپور سرگنده یا بیگ هد: یکی از برترین ماهی های کپور که از بدنی فشرده با رنگ سیاه و نقره ای برخوردار است، ماهی کپور سرگنده نام دارد. البته این ماهی بسیار به ماهی کپور نقره ای شباهت دارد و بیش ترین تغذیه آن زئوپلانکتون ها می باشند. البته این ماهی می توان از پلانکتون های گیاهی و جانوری نیز تغذیه کند.

سرگنده
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Call Now Buttonتماس بگیرید