مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

لیست معرفی ماهی کپور ایرانی در سایت

معرفی لیست ماهی کپور ایرانی

مطلب زیر به معرفی ماهی کپور پرداخته است و لیست ماهیان کپور در زیر آمده است و شما می توانید بهترین ماهی کپور ایرانی را از این سایت بشناسید.
ماهی کپور از جمله ماهیان شمالی کشور ایران می باشد که از فلس های درشتی برخوردار است. این ماهی دارای باله پشتی ممتدی بوده و از دهانی کشویی برخوردار می باشد. البته ماهی کپور در مناطق مختلفی از شمال کشور یافت می شود که می توان به دریای خزر، رودخانه تجن و حوضه های آبریز اشاره کرد. این ماهی می تواند تا ۱۵۰ سانتی متر رشد داشته باشند و البته میانگین طول این ماهی که در بازار به فروش می رسد، ۳۸ سانتی متر است. ماهی کپور در انواع مختلفی یافت می شود و می توان به موارد زیر اشاره نمود.

معرفی لیست ماهی کپور ایرانی

ماهی کپور علفخوار: از جمله برترین ماهی های کپور ایرانی که در بازار ایران با نام ماهی سفید پرورشی نیز معرفی شده است، ماهی کپور علفخوار می باشد. این ماهی از بدنی خاکستری رنگ و پهلو های زردی برخوردار بوده و از علوفه و گیاهان تغذیه می کند. ماهی کپور علفخوار می تواند در دمای ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد رشد داشته باشد و همچنین بهترین دما برای رشد این ماهی می باشد. ماهی کپور علفخوار از بی مهرگان و سخت پوستان تغذیه می کند و عمده ترین غذای این ماهی گیاهان آبزی می باشد.
کپور علفخوار
ماهی کپور معمولی: ماهی کپور معمولی از جمله اصلی ترین ماهی های پروشی است و به صورت گسترده ای در اروپا و آسیا یافت می شود. این ماهی از ماهیان وحشی به شمار می رود و بیش ترین منطقه زیست این ماهی در قسمت های جنوبی دریای خزر می باشد. ماهی کپور معمولی در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد رشد می کند. بدن ماهی کپور معمولی از فلس های نسبتاً درشتی برخوردار است و دارای دو جفت سیبیلک می باشد.
کپور معمولی
ماهی کپور سرگنده: از جمله برترین ماهیان کپور که در رودخانه های جنوبی و مرکزی چین یافت می شود، ماهی کپور سرگنده نام دارد. این ماهی ها از گوشت باکیفیتی برخوردار بوده و اگر به صورت مصنوعی به تکثیر آن ها بپردازند، رشد آن ها بی نهایت سریع می شود. این ماهی از بدنی فشرده برخوردار بوده و شکم این ماهی دایره ای است. از دیگر ویژگی های این نوع کپور زندگی و رشد این ماهی در دمای ۲۲ الی ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد.
کپور سرگنده
ماهی کپور نقره ای: نام دیگر ماهی کپور نقره ای، فیتوفاگ می باشد. این ماهی از جمله ماهیان رودخانه آمور بوده و بیش تر در سیبری و چین یافت می شود. ماهی کپور نقره ای در کشور ایران نیز پراکنش داده شده است و در دریای خزر با رشد خوبی از این ماهی همراه بوده ایم. ماهی کپور نقره ای از بدنی فشرده و نقره ای رنگ برخوردار است و فلس های این ماهی نسبت به دیگر کپوریان کوچک و ریز می باشد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید