مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

صادرات انواع ماهی کپور معمولی از ایران

گونه پرورشی ماهی کپور در ایرانصادرات ماهی کپور از ایران

در مورد ماهی گرمابی کپور چه می دانید؟ انواع ماهی کپور را نام ببرید. بیش ترین پرورش ماهی گرمابی در ایران متعلق به ماهی کپور معمولی بوده است. صادرات ماهی کپور از ایران به چه کشور هایی صورت می گیرد؟
ماهی کپور گونه ای از برترین انواع ماهی گرمابی بوده است که البته از بزرگترین خانواده کپور ماهیان به شمار می رود. این ماهی از گونه های مختلفی تشکیل شده که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهی کپور معمولی
  • ماهی کپور نقره ای
  • ماهی کپور سرگنده
  • ماهی کپور علفخوار

گونه پرورشی ماهی کپور در ایران

ماهی کپور در انواع مختلفی یافت می شود که از برترین آن ها که در کشور ایران پرورش داده می شود، می توان به ماهی کپور معمولی اشاره کرد. این ماهی از فرم و بدنی خاصی برخوردار است و دارای ۲ جفت سیبلیک بوده و همچنین از بدنی کشیده و فشرده ای تشکیل شده است. ماهی کپور معمولی دارای رنگ های تیره ای بوده و بدن آن را رنگ زرد پوشانده است.
البته این ماهی از یک باله پشتی و یک باله مغربی برخوردار بوده که از یک شعاع سخت بهره مند می باشد و همچنین می توان گفت که نوع فلس های این ماهی سیکلوئیدی بوده است و طول آن به ۱۵۰ سانتی متر می رسد. این ماهی دارای خار های آبششی نسبتاً کوتاهی می باشد و تعداد ستون فقرات آن ۳۶ الی ۳۸ بوده است. البته باید بدانید که ماهی کپور معمولی از دو فرم برخوردار است که یکی از آن ها در نیمه مهاجر و نوع دیگر رودخانه ای به شمار می رود. زیستگاه اصلی ماهی کپور معمولی در بستر های شنی بوده است و همچنین مکان هایی که از گیاهان پوشیده است را دوست دارند.
در مورد تغذیه ماهی کپور معمولی گفته شده است که این ماهی از سخت پوستان، پلانکتون های گیاهی و جانوری و ماهیان بزرگ تغذیه می کنند و همچنین عمده ترین غذای این ماهی ها لارو ماهیان دیگر و قورباغه ها می باشد. ماهی کپور معمولی بیش تر در تالاب انزلی دیده شده است و بیش تر در رودخانه سفید رود و قزل اوزن دیده می شود.
ماهی کپور معمولی

صادرات ماهی کپور از ایران

طبق گزارشاتی که از گمرک جمهوری اسلامی ایران به دست رسیده است، نشان داده شده که در مهر ماه سال ۱۳۹۵ حدود ۹۳۲ تن از ماهی کپور در کشور ایران تولید و صادر گشته است. البته ارزش صادرات ماهی کپور بالغ بر ۴٫۳۷۸٫۲۷۰ بوده است و بیش ترین صادرات ماهی کپور به کشور های عراق و کویت صورت می گیرد. این ماهی یکی از برترین ماهی های پرورشی در کشور ایران به شمار می رود و به صورت فیله ای و منجمد شده به بازار جهان صادر می گردد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید