مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

صید بزرگترین ماهی کپور دریایی در جهان

اطلاعات کلی در مورد کپور ماهیان شمالصید بزرگترین ماهی کپور دریایی

بزرگترین ماهی کپور دارای چه وزنی بوده است؟ صید ماهی کپور در کدام قسمت از جهان بیش تر صورت می گیرد؟ در مورد ماهی کپور دریایی چه می دانید؟
کپور ماهیان از دسته بزرگترین خانواده از ماهیان آب شیرین به شمار می روند که در گونه های متفاوتی یافت می شوند. طبق تحقیقات به عمل آمده حدود ۲۲۰ جنس و ۲۴۲۰ گونه از ماهی کپور در جهان شناسایی شده است و البته همگی این ماهی متعلق به آب های شیرین هستند و فقط گونه ای از ماهیان کپور در آب های شور یافت می شوند.

اطلاعات کلی در مورد کپور ماهیان شمال

ماهی کپور از جمله برترین ماهی های دریایی خزر بوده و از مهم ترین ماهی پرورشی به شمار می رود. از جمله ماهی کپور پرورشی که در کشور ایران با پرورش عمده از آن ها همراه می باشیم می توان به ماهی کپور سرگنده، ماهی کپور نقره ای، ماهی کپور علفخوار و ماهی کپور معمولی اشاره کرد.
البته در کشور ایران و دریای خزر حدود ۲۰ گونه از ماهی کپور یافت می شود که در اندازه های متفاوتی صید می شوند. از گونه های مهم ماهی کپور پرورشی که البته در کشور ایران با پرورش این ماهی همراه هستیم، ماهی کپور معمولی بوده است که بهترین دما برای پرورش این ماهی ۳۵ الی ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد و البته این ماهی در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر یافت می شود.
گفته شده است که بهترین زمان برای صید ماهی کپور، از ۲۰ مهرماه بوده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و همچنین این ماهی از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند و عمده ترین غذای ماهی کپور را جلبک ها، نرم تنان، لارو حشرات و… تشکیل می دهد. بهترین غذا برای ماهی کپور غذا های شیرین بوده است و بهترین طعمه برای صید این ماهی ها تایگر ناتس نام دارد.
ماهی کپور اگر در آبی زندگی کند که از دمای ۷ درجه سانتی گراد برخوردار باشد، به صورت گروهی به خواب زمستانی می روند و همچنین این ماهی آب های گرم که از گیاهان پوشیده شده است را دوست دارد و به چندین دسته همچون کپور آیینه ای، کپور فلس دار، کپور فلس یک ردیفی، کپور چرمی یا برهنه تقسیم بندی می شود.

ماهی کپور

صید بزرگترین ماهی کپور دریایی

با توجه به تحقیقات دیلی میل مشخص شده است که بزرگترین ماهی کپور جهان توسط یک مسافر انگلیسی صید شده است و البته برای صید ماهی کپور از ۵۰ دقیقه زمان استفاده کرده و وزن ماهی کپور ۱۴۰ پوند بوده که می توان به ۶۳٫۵ کیلوگرم نیز اشاره نمود. البته این ماهی از بزرگترین ماهی کپور جهان معرفی شده است و رکورد جدیدی را در تاریخ به خود اختصاص داده است.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید