مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

خصوصیات و ویژگی های ماهی کپور معمولی

در مورد ماهی کپور معمولی بیش تر بدانید

ماهی کپور در کدام مناطق بیش تر یافت می شود؟ از خصوصیات و ویژگی های ماهی کپور معمولی در مطلب زیر گفته شده است، با مطالعه خبر زیر می توانید بهترین ماهی کپور جهان را بشناسید.

ماهی کپور گونه ای از ماهی های گرمابی است که در دریای خزر و رودخانه تجن یافت می شود و البته این ماهی در حوضه های آبریز ایران نیز دیده شده است. این ماهی دارای دهانی کشویی است و از فلس های درشتی برخوردار می باشد.

با توجه به فلس هایی که دارد این ماهی به چهار دسته چرمی یا برهنه، آیینه ای، یک ردیفی و فلس دار تقسیم بندی شده است. ماهی کپور با توجه به گونه و جنس ماهی نیز دارای انواع مختلفی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاراس
  • ماش ماهی
  • باربوس
  • زردپر
  • کپور معمولی
  • کپور علفخوار یا آمور
  • کپور نقره ای یا فیتوفاگ
  • کپور بیگ هد یا سرگنده

تغذیه این ماهی ها از موجوداتی است که در کف دریا زیست می کنند و البته بهترین غذا برای آن ها لارو ها و حشرات می باشد.

در مورد ماهی کپور معمولی بیش تر بدانید

ماهی کپور معمولی همانطور که گفته شد یکی از گونه های ماهی کپور می باشد و البته این ماهی دارای دو جفت سیبیلک بوده و از بدنی کشیده که از دو طرف فشرده شده است برخوردار می باشد. این ماهی از خار های آبششی کوتاهی برخوردار هستند و همچنین نوع فلس به کار رفته در آن ها از نوع ماهی های سیکلوئیدی می باشد.
ماهی های کپور معمولی در دو نوع در طبیعت یافت می شوند که می توان به مواردی چون نیمه مهاجر و رودخانه ای اشاره کرد. البته این دو نوع از لحاظ فرم بدنی با هم متفاوت می باشد که نوع وحشی و دریایی آن به صورت کشیده و نوع پرورشی این ماهی از بدنی پهن برخوردار می باشد.
بهترین مکان برای زندگی ماهی کپور معمولی در آب هایی است که از گیاهان آبزی تشکیل شده باشند و البته مکان اصلی زندگی آن، آب های گرم می باشد. ماهی کپور معمولی از پلانکتون های گیاهی و جانوری تغذیه می کند و بیش ترین غذای این ماهی را سخت پوستان در بر می گیرند. بهترین زمان بلوغ این ماهی سن ۳ الی ۴ سالگی می باشد و در آب هایی که دارای جریان آب کم می باشند تخم ریزی را شروع می کنند.
برای پرورش ماهی مسئله ای که موردتوجه بسیار قرار می گیرد، درجه حرارت می باشد و بهترین دما برای پرورش آن ۲۰ درجه سانتی گراد است. بهتر است بدانید این ماهی زمانی که تخم ریزی را آغاز می کنند، تخم آن ها به گیاهان آبزی موجود در آن منطقه می چسبد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

1

یک پاسخ به “خصوصیات و ویژگی های ماهی کپور معمولی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید