مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

معرفی مرغوب ترین ماهی کپور کوچک

مرغوب ترین انواع ماهی کپور ایرانی

ماهی کپور از مرغوب ترین ماهی شمال ایران که در اندازه های بزرگ و کوچک در بازار به فروش می رسد. مطلب زیر به معرفی ماهی کپور پرداخته است و شما می توانید بیش تر با خصوصیات آن آشنا شوید.
ماهی کپور از برترین ماهی های شمال کشور است که البته می توان گفت که این ماهی جز بزرگترین ماهی های شمالی محسوب می شوند و در انواع مختلفی یافت می شوند. ماهی کپور دارای فلس های درشتی بوده و در دریای خزر و رودخانه تجن زندگی می کند. این ماهی از باله های مخرجی کوتاهی برخوردار می باشد و می تواند تا ۱۵۰ سانتی متر نیز رشد داشته باشد. ماهی کپور از پوزه ای کند و سری بزرگ برخوردار بوده و می توان گفت که باله پشتی این ماهی به صورت ممتد می باشد. ماهیان کپور از هر نوع ماده غذایی مصرف می کنند و بیش ترین غذای این ماهی ها سخت پوستان، نوزاد حشرات، لاشه حیوانات و نوزادان می باشد.

مرغوب ترین انواع ماهی کپور ایرانی

ماهی کپور علفخوار: ماهی کپور از جمله مرغوب ترین ماهی های دریای خزر می باشد که در انواع مختلفی یافت می شود. از برترین ماهی های پرورشی کپور می توان به ماهی کپور علفخوار اشاره کرد. این ماهی تنها از گیاهان تغذیه می کند و البته به دلیل این که از گیاهان تغذیه می کند می توان برای محیط زیست دریا خطرآفرین باشد. این ماهی تا ۱۰۰ سانتی متر رشد کرده و وزن آن ۳۲ کیلوگرم می باشد. ماهی کپور علفخوار از ماهیان چینی محسوب می شود و به صورت دسته جمعی تخم ریزی را آغاز می کند.

علفخوار

ماهی کپور نقره ای: ماهی کپور نقره ای که با نام فیتوفاگ معرفی می شود، در ایران به صورت وحشی بوده و کمتر دیده می شود. البته این ماهی در کشور ایران نیز رشد می کند ولی از نوع بومی نمی باشد. این ماهی از بدنی کشیده و پهنی برخوردار می باشد و فلس های آن بسیار کوچک و ریز است و می توان گفت که از فلس های یکدستی برخوردار می باشد. ماهی کپور نقره ای دارای طولی برابر با ۱۲۰ سانتی متر بوده و از وزنی برابر با ۴۰ کیلوگرم برخوردار می باشد. ماهی کپور نقره ای از پلانکتون ها و حشرات استفاده می کند و تخم ریزی این ماهی در فصل بهار صورت می گیرد.

نقره ای

ماهی کپور سرگنده: این ماهی از ماهیان آب های شیرین می باشد که از جمله ماهیان آسیایی محسوب می شود. ماهی کپور سرگنده بیش تر در دریای خزر یافت می شود و البته می توان گفت که این ماهی در رودخانه آمور نیز زیست می کند که زیستگاه اصلی آن به شمار می رود. ماهی کپور سرگنده به صورت گروهی تخم ریزی کرده و در طول ۱۱۰ سانتی متر یافت می شود. وزن این ماهی ۳۵ کیلوگرم بوده و در بازار به صورت فیله ای به فروش می رسد.

سرگنده
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید