مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

معرفی بهترین انواع ماهی کپور ایرانی

معرفی انواع ماهی کپور

ماهی کپور از انواع مرغوب ترین ماهی شمال ایرانی محسوب می شود که دارای چه گونه معروف می باشد که در مطلب زیر به معرفی بهترین ماهی های کپور پرداخته شده است.
در کل می توان گفت که ماهی کپور گونه ای از بزرگترین و برترین ماهی های شمال محسوب می شوند که در انواع مختلفی در دریای شمال کشور به شنا می پردازند. از گونه های معروف ماهی کپور در مطلب زیر آمده است و شما می توانید با توضیحات گفته شده بیش تر با این ماهی ها آشنا شوید.

معرفی انواع ماهی کپور

ماهی کپور معمولی: این ماهی از ماهی های پرورشی کشور ایران محسوب می شود که از گوشت مرغوبی برخوردار است.

البته باید بدانید که ماهی کپور معمولی از گونه های پرورشی بوده که از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند. البته ماهی کپور معمولی در بهار و تابستان از پلانکتون های جانوری برای تغذیه استفاده می کند و به تدریج به سوی جانوران کفزی رفته و از مواد طبیعی چون لارو حشرات و نرمتنان تغذیه می کند.
در مورد شرایط زیست ماهی کپور معمولی گفته شده است که بهترین دما برای زندگی این ماهی ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد و البته این ماهی در زمان تخم ریزی به زمین های طبیعی پناه می برد و مناطقی که از گیاهان پوشیده است را دوست دارد.

معمولی

ماهی کپور نقره ای: از غذای های مورد تغذیه ماهی کپور نقره ای می توان به پلانگتون های گیاهی اشاره کرد. ماهی کپور نقره ای در رودخانه آمور در سیبری و چین یافت می شود و البته این مناطق از زیستگاه اصلی ماهی کپور نقره ای به شمار می روند.

ماهی کپور نقره ای از گوشت مرغوب تری برخوردار بوده است و به دلیل رشد سریع که دارد یکی از برترین انواع ماهی های پرورشی جهان معرفی شده است و در بخش های مختلفی از جهان به پرورش این ماهی پرداخته شده است.
بهترین دما برای رسیدن به دوره بلوغ ماهی کپور مناطق گرمسیر بوده است و ماهی کپور نقره ای نر و ماده به ترتیب در سن ۲ و ۳ سالگی به دوره بلوغ می رسند.

نقره ای

ماهی کپور سرگنده: از دیگر انواع ماهی کپور که در رودخانه آمور در سیبری و چین یافت می شود می توان به ماهی کپور سرگنده نیز اشاره کرد. گفته شده است که ماهی کپور سرگنده از گوشت بسیار مرغوبی برخوردار بوده و پرورش ماهی کپور سرگنده در کشور ایران به طور قابل توجهی صورت می گیرد. البته باید بدانید که این ماهی از پلانکتون های جانوری برای تغذیه استفاده می کند و با مرور زمان غذای این ماهی بزرگتر و در کنار آن ها از پلانکتون های گیاهی نیز استفاده می شود.

سرگنده

ماهی کپور علفخوار: ماهی کپور علفخوار همانطور که از اسم آن مشخص می باشد از ماهی های گیاهخوار به شمار می رود. البته این ماهی از پلانکتون های جانوری نیز تغذیه می کند و زیستگاه اصلی آن نیز مانند دیگر انواع ماهی کپور در سیبری و چین می باشد. این ماهی نیز از گوشت مرغوبی برخوردار بوده و به دلیل سریع رشد کردن آن در کشور های مختلف پرورش داده می شود.

ماهی کپور علفخوار به دلیل شباهت زیاد آن به ماهی سفید دریایی به ماهی سفید پرورشی معروف می باشد.

علفخوار
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید