مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

عکس ماهی کپور نقره ای دریای خزر

خصوصیات ماهی کپور در یک نگاهگونه های ماهی کپور پرورش داده شده در ایرانآنچه که باید در مورد ماهی کپور نقره ای بدانید
قیمت فروش انواع ماهی کپور

ماهی کپور نقره ای گونه ای از برترین انواع ماهی کپور بوده است که در دریای خزر با رشد خوبی از این ماهی همراه می باشیم. برای شناخت بیش تر ماهی کپور نقره ای، توضیحات به همراه عکس ماهی داده شده است.
ماهی کپور گونه ای از برترین و مرغوب ترین ماهی شمال کشور می باشد که از انواع بومی ایرانی بوده است. این ماهی مانند دیگر انواع ماهی دارای ویژگی های زیستی و شکل ظاهری متفاوتی می باشد که در ادامه بیش تر در مورد آن گفته شده است.

خصوصیات ماهی کپور در یک نگاه

ماهی کپور یکی از بزرگترین خانواده از ماهیان خزر بوده است که دارای گونه های متفاوتی می باشد. این ماهی دارای فلس های درشتی بوده است و از باله پشتی ممتدی برخوردار می باشد. بیش ترین طولی که این ماهی دارد ۱۵۰ سانتی متر بوده است و همچنین این ماهی دارای سر بزرگ و باله مخرجی کوتاهی می باشد. این ماهی از سخت پوستان، لاشه حیوانات، تخم ماهیان، کرم ها و… تغذیه می کند و همچنین می توان گفت که این ماهی نسبت به درجه آب حساس می باشد و زمانی که دمای آب به زیر ۷ درجه سانتی گراد برسد، به خواب می روند.
پرورش ماهی کپور در استان های جنوبی کشور ایران از جمله خوزستان صورت می گیرد و همچنین این ماهی از آرد گندم و پودر ماهی به عنوان تغذیه استفاده می کند.

گونه های ماهی کپور پرورش داده شده در ایران

  • ماهی کپور سیم
  • ماهی کپور علفخوار
  • ماهی کپور نقره ای
  • ماهی کپور سرگنده
  • ماهی کپور معمولی

آنچه که باید در مورد ماهی کپور نقره ای بدانید

تن شناسی ماهی: ماهی کپور نقره ای گونه ای از برترین انواع ماهی کپور بوده است که زیستگاه اصلی این ماهی در چین و سیبری می باشد. این ماهی از گونه های وحشی و مهاجمی بوده و می تواند خسارت زیادی را محیط اطراف وارد کند. البته ماهی کپور نقره ای دارای سر بزرگی بوده است و وزن این ماهی ۳۰ کیلوگرم می باشد و البته این وزن نشان از بزرگترین ماهی کپور را دارد. این ماهی از بدنی نقره ای و دوکی شکل برخوردار بوده و فلس های آن نسبت به دیگر انواع ماهی کپور، ریز می باشد.
زیست شناسی ماهی: زیستگاه اصلی ماهی کپور در رودخانه آمور می باشد و این ماهی می تواند در مای ۲۱ الی ۲۳ درجه سانتی گراد رشد کند. بهترین مکان برای زندگی این ماهی در مناطق گل آلود بوده است و همچنین این ماهی به صورت دسته جمعی به تخم ریزی می پردازند و تعدا تخم های این ماهی به ۲۰۰ هزار عدد نیز می رسد. البته این ماهی نمی تواند در آب های ساکن به تخم ریزی بپردازد و بیش ترین پرورش ماهی کپور نقره ای در کشور ایران همراه با ماهیان علفخوار، ماهی کپور سرگنده بوده است.

کپور نقره ای
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Call Now Buttonتماس بگیرید