مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

عمر ماهی کپور پرورشی خزر

در مورد ماهی کپور بیش تر بدانیدتغذیه ماهی کپور پرورشی چه می باشد

ماهی کپور به صورت وحشی و پرورشی در ایران یافت می شود و البته این ماهی از ماهی های دریای خزر محسوب می شود. عمر ماهی کپور پرورشی چقدر می باشد؟
در ابتدا در مورد ماهی کپور اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد تا با این ماهی بیش تر آشنا شوید.

در مورد ماهی کپور بیش تر بدانید

ماهی کپور از جمله ماهی های دریای خزر که دارای فلس های درشتی می باشند و از جمله ماهیانی هستند که از باله پشتی ممتدی برخوردار هستند. این ماهی دارای دهانی کشویی است که البته از فک آن بیرون زده است. کپور ماهیان از جمله بزرگترین خانواده از ماهیان محسوب محسوب می شوند که در دریای خزر، رودخانه تجن و حوضه های آبریز ایران نیز یافت می شوند. این ماهی می تواند تا ۱۵۰ سانتی متر نیز رشد داشته باشد و همچنین از کرم ها، سخت پوستان، نوزاد حشرات و لاشه حیوانات تغذیه می کند.
البته ماهی های کپور زمانی که درجه حرارت به حدی پایین بیاید به خواب زمستانی می روند و هچنین این ماهی از انواع مختلفی چون کاراس، سیم، ماش ماهی، باربوس، زردپر، کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ یا نقره ای و سرگنده برخوردار است. ماهیان کپور از نظر شکل فلس ها نیز دارای انواع مختلفی می باشند که می توان به کپور فلس دار، کپور یک ردیفی، کپور چرمی یا برهنه، کپور آیینه ای و… اشاره کرد.
عمر ماهی کپور از ۴۵ تا ۵۰ سال می باشد و البته این ماهی می تواند تا ۳۰ کیلوگرم نیز رشد داشته باشد.

تغذیه ماهی کپور پرورشی چه می باشد

ماهی کپور پرورشی در انواع مختلفی است و بر اساس انواع ماهی، تغذیه آن ها نیز متفاوت می باشد.
البته باید توجه داشته باشید زمانی که ماهی ها تخم گذاری می کنند نباید به لارو ها غذا داد چرا که لارو ها از مواد غذایی در کف استخر ها استفاده می کنند.
ماهی کپور نقره ای و سرگنده برای تغذیه از زی شناوران گیاهی و جانوری استفاده می کند. کپور های علفخوار یا آمور از جمله کپور هایی می باشند که از گیاهان برای تغذیه استفاده می کنند و البته این ماهی ها می توانند از علوفه های خشک یا تر و یونجه برای تغذیه استفاده کنند.
غذای ماهی کپور معمولی کرم، حلزون، لارو حشرات، توده گیاهی و جانوری است و البته این ماهی ها از آرد گندم و آرد جو برای تغذیه استفاده می کنند.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید