مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

صید ماهی کپور نقره ای در ایران

در مورد ماهی کپور نقره ای چه می دانیدصید ماهی کپور در ایران

ماهی کپور از جمله برترین ماهی های دریای خزر است که در ایران با رشد خوبی از آن همراه می باشیم. صید ماهی کپور نقره ای چگونه صورت می گیرد؟
ماهی کپور از جمله مرغوب ترین ماهی های دریای خزر بوده که در قسمت های مختلفی از ایران یافت می شود. این ماهی از فلس های درشت تشکیل شده است و پوزه این ماهی کند و از دهانی کشویی برخوردار می باشد. این ماهی در رودخانه تجن و دریای خزر یافت می شود و حداکثر طولی که این ماهی می تواند داشته باشد، ۱۵۰ سانتی متر بوده است. البته در بازار با طول ۳۸ سانتی متر به فروش می رسد. این ماهی از سخت پوستان و نوزاد حشرات تغذیه کرده و بیش ترین غذای این ماهی ها را لاشه حیوانات و تخم ماهیان تشکیل می دهد. ماهی کپور اگر در دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد زندگی کنند به صورت گروهی به خواب زمستانی می روند و البته می توان گفت که ماهی کپور از نظر فلس ها به ۴ دسته تقسیم بندی می شود که از برترین آن ها می توان به کپور فلس دار، کپور آیینه ای، کپور فلس یک ردیفی و کپور چرمی اشاره کرد.

در مورد ماهی کپور نقره ای چه می دانید

ماهی کپور نقره ای نیز مانند دیگر انواع ماهی از نام محلی برخوردار است که به آن ماهی آزاد گفته می شود. زیستگاه اصلی ماهی کپور نقره ای در سیبری و چین می باشد و در رودخانه های آمور بیش تر دیده شده است. البته بهتر است بدانید این ماهی در دریای خزر نیز با رشد خوبی همراه بوده و با نام های فیتوفاگ، تولستولوبیک و آزاد پرورشی نیز یاد شده است. فلس های این ماهی نسبت به ماهیان دیگر ریز بوده و البته از سری پهن و گرد برخوردار است. این ماهی از پلانگتون های گیاهی تغذیه می کند و بعد از گذشت زمان از پلانگتون های جانوری نیز می تواند تغذیه کند.
از خصوصیات ظاهری این ماهی می توان به شکل دوکی مانند آن، رنگ نقره ای ماهی، فشردگی بدن در دو طرف، داشتن فلس های ریز نقره ای، داشتن شکمی تیز، دارا بودن از سر حجیم و سنگین، داشتن دندان های حلقی یک ردیفی و… اشاره کرد. البته ماهی کپور نقره ای از جمله ماهیانی است که در دمای ۲۱ الی ۲۳ درجه سانتی گراد تخم ریزی را آغاز می کنند و برای تخم ریزی به رودخانه های گل آلود می روند.

صید ماهی کپور در ایران

صید ماهی کپور با روش های مختلفی صورت می گیرد که البته به برخی از آن ها در مطلب زیر آمده است.

  • استفاده از سیستم طعمه پاشی
  • استفاده از سیستم ماهیگیری فلای فیشینگ
  • استفاده از سیستم بیت رانر و جوشانده
  • استفاده از سیستم بین رانر و ذرت
  • استفاده از سیستم بیت رانر با خمیر
  • استفاده از سیستم بیت رانر با ماهی
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Call Now Buttonتماس بگیرید