مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

خصوصیات انواع ماهی کپور شمال کشور

معرفی کپور ماهیان دریای خزرمعرفی و شناخت بیش تر انواع ماهی کپور

کدام ماهی کپور از برترین ماهی های پرورشی کشور ایران محسوب می شود؟ از خصوصیات انواع ماهی کپور چه می دانید؟ ماهی کپور متعلق به قسمت های شمال کشور بوده است یا جنوب؟
ماهی های شمال کشور در انواع و گونه های مختلفی دیده می شوند که البته بیش ترین صید ماهی شمال کشور مربوط به ماهی سفید، ماهی کپور و ماهی کفال بوده است. اما در این مطلب در مورد ماهی کپور اطلاعاتی در اختیار خوانندگان قرار می گیرد و شما می توانید درک بهتری از ماهی کپور داشته باشید.

معرفی کپور ماهیان دریای خزر

کپور ماهیان از دسته ماهی های دریای خزر می باشند که در آب های شیرین یافت می شوند. البته این ماهی ها از بزرگترین خانواده برخوردار هستند و دارای ۲۴۲۰ گونه می باشند که در بخش های مختلفی از جهان پراکنش داده شده اند.
ماهی کپور در انواع مختلفی یافت می شود که از معروف ترین ماهی های کپوری که در کشور ایران زندگی می کنند، می توان به ماهی سفید، سس ماهی، سس ماهی کور، سیاه ماهی و کولمه اشاره کرد. این ماهی ها در دریای خزر یافت می شوند و به جرأت می توان گفت حدود ۲۰ گونه ماهی کپور در دریای شمال کشور دیده شده است.
البته از ماهی های پرورشی دریای خزر که از خانواده کپور ماهیان به شمار می رود می توان به ماهی کپور معمولی، ماهی کپور نقره ای، ماهی کپور سرگنده و علفخوار اشاره کرد که در ادامه در مورد آن ها بیش تر صحبت شده است.

معرفی و شناخت بیش تر انواع ماهی کپور

ماهی کپور علفخوار: از برترین ماهی های شمال کشور ایران که البته از نوع ماهیان پرورشی به شمار می رود، ماهی کپور علفخوار بوده است. البته این ماهی شباهت زیادی به ماهی سفید دریایی دارد، به همین دلیل آن را با نام ماهی سفید پرورشی می شناسند. این ماهی از بدنی کشیده و رنگ خاکستری برخوردار می باشد و در رودخانه آمور دیده می شود.

کپور علفخوار

ماهی کپور معمولی: از جمله مهم ترین ماهی های پرورشی کشور ایران که البته بیش ترین پرورش ماهی کپور مربوط به این ماهی بوده اس.

ماهی کپور معمولی نام دارد. این ماهی از نوع بومی دریای خزر بوده و در آب های جنوبی کشور یافت می شود. ماهی کپور معمولی از فلس های درشتی پوشیده شده است و همچنین دارای باله پشتی بلندی بوده که در تصویر نیز دیده می شود.

کپور معمولی

ماهی کپور سرگنده: یکی دیگر از انواع ماهی کپور که البته در رودخانه های جنوب و مرکز چین یافت می شود و همچنین زیستگاه اصلی این ماهی در سیبری و چین بوده است، ماهی کپور سرگنده نام دارد.

این ماهی از گوشت بسیار مرغوب و خوش طعمی برخوردار بوده و به صورت مصنوعی در کشور ایران تکثیر می یابد. البته این ماهی از رشد بسیار سریعی برخوردار می باشد و می توان به صورت گله ای در استخر پرورش داد.

کپور سرگنده

ماهی کپور نقره ای: این ماهی در سیبری و چین یافت می شود و البته در دریای خزر به صورت گسترده ای پراکنش داده شده است. ماهی کپور نقره ای دارای بدنی کشیده و نقره ای رنگ بوده و همچنین از هر دو طرف در بدن این ماهی فشردگی خاصی دیده می شود. همانطور که در تصویر دیده می شود این ماهی دارای فلس های ریز و سر بزرگ و حجیمی می باشد.

کپور نقره ای
سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید