مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

بهترین غذای ماهی کپور معمولی چیست

اطلاعات جامع در مورد ماهی کپور معمولیبهترین غذای ماهی کپور چیست

غذای ماهی کپور معمولی چه می باشد؟ بهترین غذای ماهی کپور چیست؟ اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد ماهی کپور معمولی می باشید، مطالب زیر را مطالعه کنید.
کپور ماهیان از دسته ماهیان آب های شیرین می باشند که از خانواده ای بسیار بزرگ تشکیل شده اند که از بزرگترین ماهی دریای خزر به شمار می روند. این ماهی ها دارای ۲۲۰ جنس و ۲۴۲۰ گونه می باشند.

همچنین می توان گفت که در آب های شور نیز دیده شده اند. ماهی های کپور به چندین دسته تقسیم بندی می شوند که از معروف ترین آن ها می توان به ماهی کپور معمولی، ماهی کپور سرگنده، ماهی کپور علفخوار و ماهی کپور نقره ای اشاره کرد.
ماهی کپور در دریای خزر با رشد خوبی همراه بوده است و البته حدود ۱۱۰ گونه از این ماهی در دریای شمال ایران یافت شده است. البته ماهی های نام برده شده از ماهیان پرورشی ایران به شمار می روند که در مطلب زیر بیش تر در مورد ماهی کپور معمولی صحبت شده است.

اطلاعات جامع در مورد ماهی کپور معمولی

ماهی کپور معمولی از برترین انواع ماهی کپور به شمار می رود که دارای دندان های حلقی و ۲ جفت سیبیلک بوده است. این ماهی دارای فلس های درشت می باشد و از یک باله پشتی ممتد برخوردار است. ماهی کپور معمولی از ماهیان پرورشی کشور ایران به شمار می رود که بیش ترین پرورش ماهی کپور مختص به همین ماهی بوده است.

بیش ترین طول ماهی کپور، ۱۵۰ سانتی متر و البته در کشور ایران با طول ۳۸ سانتی متر صید شده است. این ماهی از باله مخرجی کوتاهی برخوردار بوده و در دریای خزر، رودخانه تجن و حوضه های آبریز یافت می شود. البته سر این ماهی بزرگ و پوزه آن کند بوده است و از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند.

ماهی کپور

بهترین غذای ماهی کپور چیست

ماهی کپور از ماهیانی است که از کرم ها، سخت پوستان، نوزاد حشرات، لاشه حیوانان و تخم ماهیان تغذیه می کند و همچنین می توان گفت که ماهی هایی که به صورت پرورشی می باشند و یا این که مورد صید قرار می گیرند باید از طعمه های شیرین استفاده شود تا رشد خوبی داشته باشند. ماهی کپور معمولی علاقه زیادی به غذای شیرین دارد و به همین دلیل است که برای صید ماهی کپور معمولی از غذا هایی چون تایگر ناتس استفاده می شود، چرا که از طعم شیرین و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

البته گفته شده است که برای پرورش ماهی کپور از غذا هایی چون آرد جد، سبوس گندم، کنجاله سویا و… استفاده می شود. البته ماهی های کپور به دلیل این که از ماهیان گرمابی به شمار می روند، در فصل های گرم بیش ترین رشد را دارند، پس بهتر است در این زمان میزان غذادهی افزایش یابد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

22

22 پاسخ به “بهترین غذای ماهی کپور معمولی چیست”

  1. سلام قصد پرورش ماهی دارم از بسیج سازندگی کمک گرفتم ولی شیلات شهرستانمون اصلا عنایت نمیکنه؟
    تا جایی که از کار اقتصادی پشیمان بشیم …

  2. سلام آیا میشود علف های هرز باغات رو به عنوان غذا به ماهی کپور داد

  3. سلام غذای ماهی کپور کرم خواکی انواع حشرات ذرت بویله و خمیر

  4. کود مرغی با ذرت و شبدر یا عاف های مقوی رو میکس وچرخ کرده و به صورت پلت دربیارید این رو به صورت منظم برای ماهی اسفاده کنید ماهی سناتوری تحویل بگیرید بعد از ۵ ماه

  5. سلام ماهی کپور از خزهای داخل استخر هم به عنوان غذا مصرف میکند

  6. سلام امکانش هست که یک ترکیب غذا با ضریب تبدیل پاین بگین با تشکر فقط کاربردی باشه

  7. سلام لطفاً اطلاعات درست ب اشتراک بگذارید ازماهی کپور نوشتین عکس امور گذاشتین بعدم اینایی ک نوشتین چیز ب درد نخور من ندیدم

  8. سلام طرز تهیه غذای ماهی کپور معمولی به چه صورته

  9. سلام خسته نباشید
    سوالم اینه که برای ماهی کپور نون خشک ضرر داره ؟یا خیر…

  10. سلام قبل از پرورش ماهی باید دوره واموزش دید کپور همه چیز خوار هست ماهی امور علف خوار و حریس هست فیتوفاک از پلانکتون وبیگهد با سرگنده از زیوپلانکتون استفاده میکنه باید شرایط اب وخاک را با اب وهوای منطقه ای مقایسه کرد وبعد شروع کرد به پرورش ماهی کلی تجربه ومهارت میخواد از اماده سازی تا تهیه بچه ماهی ورهسازی جمشید شناور پرورش دهنده ماهیان گرمابی از استان گیلان شهرستان صومعه سرا بخش ضیابر ۰۹۱۱۱۴۹۳۷۰۵

  11. آیاماهی کپوری که دردریاس ازگوشت انسانهایی که درون دریاافتاده ان تغذیه میکنن یان

  12. ایاماهی کپوری که دردریاس ازگوشت انسانهایی که درون دریاافتاده ان تغذیه میکنن یان

  13. سلام من میخوام کار راه بندازم دستگاه تولید غذا ماهی برای کپور ترکیبات برای دستگاه پلت چیه چه چیزی رو باید قاطی کرد تا پلت ماهی کپور گرفت راهنمایی کنید بی زحمت اگر خوبه وارد این کار شم

  14. ۵ ماهی کپور بسیار کوچک از رودخانه گرفته ام و داخل آکواریوم نگهداری می کنم
    اوایل به زور اندازه یک بند انگشت بود و الآن اندازه طول کف دست هستش.
    با پایان زینتی آکواریوم سازگارند اما کمی کنش دارند باهم.
    کسی تجربه نگهداری ماهی کپور به این صورت را دارد؟

  15. سلام خدمتان دوستان با نجربه
    میخام نحوه تهیه غذای رو اگر امکان داره اعللم بفرمایند

  16. سلام خدمت دوستانی که میخواهند ماهی گرمابی پرورش دهند اولا باید با تناسب اقلیم منطقه ای وبا آب هوا خاک ودمای آب وتعداد ماهی رها سازی شده غذای ماهی را شروع کرد وبعدا در فصل گرما از کود مرغ استفاده ننمائید بزرگواران و پرورش دهندگان عزیز هر ماهی باید از نوع غذای خود استفاده نمایید از آماده سازی استخر ماهی خاکی تا نوع ووزن بچه ماهی در طول یک دوره پرورش حائز اهمیت است باید زمان غذا دهی ونوع غذا را بدانید واب تازه هوادهی خیلی برای پرورش موثراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید