مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

بهترین طعمه صید ماهی کپور علفخوار

تغذیه ماهی کپور علفخواربهترین غذا برای صید انواع ماهی کپور

بهترین طعمه برای صید ماهی کپور چیست؟ ماهی کپور علفخوار از چه غذا هایی تغذیه می کند؟ صید ماهی کپور چه زمانی صورت می گیرد و این ماهی بیش تر در کدام منطقه صید می شود؟
چه میزان در مورد ماهی کپور می دانید؟ این ماهی دارای چند گونه و چند جنس بوده است؟ آیا ماهی کپور در آب های خزر یافت می شود یا متعلق به آب های جنوب بوده است؟ ماهی کپور از دسته بزرگترین خانواده از ماهیان آب های شیرین بوده که در دریای خزر با رشد خوبی همراه بوده است. این ماهی دارای ۲۲۰ جنس و ۲۴۲۰ گونه می باشد که در بخش های مختلفی از جهان کشف شده اند.
ماهی کپور دارای گونه های مختلفی می باشد که می توان به انواع سس ماهیان اشاره کرد. البته از معروف ترین گونه های ماهی کپور، ماهی کپور معمولی، ماهی کپور علفخوار، ماهی کپور سرگنده و نقره ای هستند. هر کدام از گونه های ماهی کپور دارای شکل ظاهری متفاوتی بوده است و بیش تر در مناطق گرمسیر زندگی می کنند.

تغذیه ماهی کپور علفخوار

ماهی کپور علفخوار یا ماهی آمور از دسته ماهیان کپور بوده که به دلیل شباهت زیاد با ماهی سفید دریایی با نام ماهی سفید پرورشی خوانده می شود.

این ماهی از بدنی کشیده و باله های کوتاهی برخوردار می باشد و البته از فلس های درشتی تشکیل شده و دندان های حلقی این ماهی ۲ ردیفی بوده است.
البته غذای ماهی کپور در هر دوره متفاوت می باشد، به عنوان مثال ماهیان کپور علفخوار که از طول ۷ الی ۱۳ سانتی متری برخوردار می باشند، از ۳۰ درصد زئوپلانکتون ها تغذیه می کنند.

البته غذای ماهی اصلی این ماهی علوفه بوده است و همانطور که از نام آن مشخص می باشد از گیاهان آبزی برای تغذیه استفاده می کند. البته ماهی کپور آمور که در سن کم می باشد از زی شناوران و پلانکتون های جانوری استفاده می کند و با مرور زمان به خوردن گیاهان آبزی مشغول می شود.

کپور علفخوار

بهترین غذا برای صید انواع ماهی کپور

در ابتدا باید بدانید که فصل صید ماهی کپور از بیست مهر ماه تا پانزدهم فروردین ماه در دریای خزر می باشد و البته روش های صید ماهی کپور متفاوت بوده است. البته مکانی که ماهی کپور صید می شود باید مورد توجه قرار گیرد و بهترین مکان برای صید ماهی کپور، آب های راکد و گرم بوده است و بیش تر در مناطق گرمسیر به صید این ماهی می پردازند.
حال به سراغ بهترین طعمه ماهی آمور می رویم. ماهی آمور یکی از باهوش ترین ماهی های کپور بوده است که نسبت به محیط اطراف و بو بسیار حساس بوده است. افراد سیگاری با دستی که بوی سیگار می دهد هرگز نباید طعمه را به قلاب بگیرند، چرا که این بو، غیر عادی بوده است و ماهی از طعمه دور می شود.
البته ماهی کپور علفخوار به خوردن جوانه های روییده شده در آب ها علاقه زیادی دارد و در نتیجه بهترین طعمه برای صید ماهی کپور علفخوار، یونجه و شبدر بوده است و گاهی مواقع از ذرت تخمیری نیز به همراه یونجه استفاده می شود.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید