مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

معرفی خصوصیات ماهی کپور علفخوار

مشخصات و خصوصیات ماهی کپور علفخوار
قیمت فروش انواع ماهی کپور

خبر زیر به معرفی ماهی کپور علفخوار پرداخته است و با مطالعه آن می توانید اطلاعات جامعی از ماهی کپور داشته باشید. در مورد خصوصیات ماهی کپور چه می دانید؟
ماهی کپور گونه ای از مرغوب ترین ماهی های شمال بوده است که در انواع و گونه های متفاوتی در دریای خزر صید می شود. از خصوصیات کلی ماهی کپور می توان به داشتن فلس های درشت و باله پشتی ممتد و… اشاره نمود. این ماهی از دو جفت سیبیلک برخوردار بوده و صید آن در شمال کشور به وفور صورت می گیرد چرا که از صید لذت بخشی برخوردار است. این ماهی بیش تر در دریای خزر و رودخانه تجن یافت می شود و البته از پوزه ای کند و سر بزرگی برخوردار است.
ماهی کپور می تواند تا ۱۵۰ سانتی متر رشد داشته باشد ولی در بازار کشور با اندازه های ۳۸ سانتی متری به فروش می رسد. البته این ماهی از باله مخرجی کوتاهی برخوردار بوده و از خصوصیات دیگر ماهی کپور می توان به دهان کشویی و بیرون زده آن اشاره نمود. در مطلب زیر در مورد ماهی کپور علفخوار صحبت شده است و شما می توانید بیش تر در مورد این ماهی بدانید.

مشخصات و خصوصیات ماهی کپور علفخوار

ماهی کپور علفخوار گونه ای از مرغوب ترین ماهی های کپور می باشد که با نام ماهی سفید پرورشی معرفی شده است. این ماهی شباهت زیادی به ماهی سفید دریایی دارد و از این جهت با این نام معرفی می شود. ماهی کپور علفخوار از بدنی کشیده و پهنی برخوردار بوده و باله های آن کوتاه اما قوی می باشد و دندان های حلقی این ماهی به صورت دو ردیفی قابل مشاهده هستند.
البته در مورد رنگ ماهی کپور علفخوار می توان گفت که پشته این ماهی را رنگ خاکستری و پهلوی ماهی کپور را رنگ زرد احاطه کرده است و این ماهی از غذا هایی چون گیاهان آبزی برای تغذیه استفاده می کند. ماهی کپور علفخوار در دمای ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد رشد می کند و اگر در دریا ها رشد کند، به وزن ۵۰ کیلوگرم نیز نزدیک می شود. زیستگاه اصلی ماهی کپور علفخوار در مناطق گرمسیر بوده است و این ماهی از پلانکتون های جانوری و گیاهی و همچنین جلبک های ریسه ای تغذیه می کند.
ماهی کپور علفخوار در رودخانه آمور یافت می شود و بهترین زیستگاه برای این ماهی رودخانه های گل آلود است و به همین دلیل گوشت این ماهی طعم چندان خوشایندی ندارد و برای از بین بردن طعم نامطبوع آن باید آن را در سرکه قرار دهید. ماهی کپور علفخوار در سیبری و چین یافت می شود و البته گوشت آن از مرغوبیت زیادی برخوردار است و به صورت های مختلفی در بازار به فروش می رسد.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید