مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

صید بزرگترین ماهی کپور در جهان

گونه های معروف ماهی کپورصید بزرگترین ماهی کپور

بزرگترین ماهی کپور صید شده در جهان دارای چه وزنی بوده است؟ ماهی کپور در کدام یک از قسمت های ایران رشد خوبی دارد؟ از انواع ماهی کپور چه می دانید؟
ماهی کپور گونه ای از برترین انواع ماهی شمال ایران بوده که دارای خصوصیات ظاهری متفاوت تری نسبت به ماهی های شمال کشور می باشد. البته ماهی کپور فاقد سیبیلک و فلس های درشتی بوده است و از باله پشتی ممتدی برخوردار می باشد. تعداد فلس های موجود در خط جانبی ماهی کپور از ۳۰ الی ۳۲ است و همچنین ماهی کپور دارای دهانی کشویی و بیرون زده می باشد.
ماهی کپور معمولی در دریای خزر، رودخانه تجن و حوضه های آبریز یافت می شود و البته طول این ماهی ۱۵۰ سانتی متر می باشد که این طول بزرگترین ماهی کپور است. سر ماهی کپور بزرگ و پوزه آن کند می باشد و از باله های مخرجی کوتاهی برخوردار است. ماهی کپور از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند و عمده ترین غذای این ماهی سخت پوستان، نوزاد حشرات، لاشه حیوانات، تخم ماهیان و نوزادان می باشد و اگر در دمای ۷ درجه سانتی گراد قرار بگیرد به خواب زمستانی می رود. ماهی کپور در آب های گرم زندگی می کند و البته این ماهی مکانی که از گیاه پوشیده شده است را بیش تر دوست دارد.

گونه های معروف ماهی کپور

ماهی کپور علفخوار
ماهی کپور معمولی
ماهی کپور نقره ای
ماهی کپور سرگنده
البته ماهی کپور از نظر قراگیری فلس را بر روی بدن خود دارای چهار دسته متفاوت می باشد که می توان به کپور فلس دار، کپور آیینه ای، کپور چرمی و کپورفلس یک ردیفی اشاره کرد. این ماهی در کشور ایران با پرورش زیادی همراه بوده است و همچنین به کپور های پرورشی در کشور ایران گلگون نیز می گویند.
در ابتدا پرورش ماهی کپور در کشور چین بوده و این پرورش از ۱۴۰۰ سال قبل از میلادی آغاز گردیده است و امروزه در کشور ایران این پرورش صورت گرفته است و بیش ترین پرورش در قسمت های جنوبی کشور چون خوزستان انجام می شود. البته ماهی کپور دارای عمری برابر با ۴۵ الی ۵۰ سال می باشد و امروزه برای این که گونه های مولد مورد حمایت قرار بگیرند کمپینی به نام ماهیگیران ایجاد شده است که نام آن را کپور گیری ورزشی نهاده اند.

صید بزرگترین ماهی کپور

بزرگترین ماهی کپور جهان توسط شخصی به نام آندی هارمان صید شده است که دارای وزنی برابر با ۶۳٫۵ می باشد. این ماهی از بزرگترین ماهیان کپور به شمار می رود و مدت ۵۰ دقیقه به صید این ماهی پرداخته شده است. البته بزرگترین ماهی کپور دنیا دارای ۱۵۰ سانتی متر طول بوده است که در تاریخ ثبت شده است.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید