مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

معرفی ویژگی های ماهی کپور گلگون

معرفی ماهی کپور گلگون

ماهی گلگون از گونه های متفاوت و زیبای ماهی کپور به شمار می رود که در مطلب زیر به معرفی برخی از ویژگی های ماهی کپور گلگون پرداخته شده است.
ماهی کپور از جمله ماهی های شمال کشور ایران می باشد که از نظر خاصیت نیز دارای رتبه خوبی می باشد. این ماهی دارای فلس های درشتی بوده و باله پشتی این ماهی به صورت ممتد به باله دمی متصل شده است. بیش ترین پرورش ماهی کپور در دریای خزر، رودخانه تجن و حوضه های آبریز می باشد و این ماهی ها در انواع مختلفی یافت می شوند که در مورد یک نمونه زیبای این ماهی در ادامه توضیح داده شده است.

معرفی ماهی کپور گلگون

ماهی کپور گلگون از جمله ماهی های تزیینی و زینتی به شمار می روند که البته در ژاپن از این ماهی بسیار استقبال می شود. البته این ماهی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است و نوع قهوه ای آن در کشور ژاپن به عنوان یک خوراکی مقوی مصرف می شود. ماهی گلگون بیش تر برای استفاده در استخر ها و آکواریوم به کار می رود و دلیل آن زیبایی و رنگارنگی ماهی می باشد.
البته بهتر است بدانید این ماهی ها خود به خود در طبیعت وجود ندارند و انسان با دست بردن در ژنتیک این ماهی انواع مختلفی از آن را تولید کرده است. ماهی کپور گلگون همانطور که در بالا گفته شد در رنگ های مختلفی یافت می شود که از جمله برترین رنگ های این ماهی می توان به سیاه، قرمز، زرد، آبی، خامه ای اشاره کرد. البته ماهی گلگون در کشور هایی چون چین و ژاپن به وفور پرورش داده می شود و این ماهی نیز از زیباترین ماهی های استخری معرفی شده است.
ماهی گلگون دارای نام های مختلفی است که البته رایج ترین آن ها کوی می باشد و در گذشته ها این ماهی را با نام جواهر زنده می خواندند. ماهی گلگون از نظر اقتصادی بسیار ارزش دارد ولی از نظر وارداتی دارای یک عیب بزرگی است که می توان به بیماری هرپس ویروس کوی اشاره کرد. این نوع بیماری با واردات ماهی کوی صورت می گیرد و البته می توان گفت از جمله بیماری های خطرناک به شمار می رود.

سامان اسفندیار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه فارود صنعت شما را به خرید بهترین تجهیزات پرورش ماهی و میگو دعوت می نماید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید